Hur kan man överklaga ett beslut?
Beslutet ska överklagas skriftligen.
Käytämme evästeitä sivuston käyttökokemuksen parantamiseen, sisältöjen ja markkinoinnin kohdentamiseen sekä sivuston kehittämiseen. Osa evästeistä on sivuston toiminnan kannalta välttämättömiä, toiset taas auttavat meitä tarjoamaan sinulle vielä parempaa palvelua sivustollamme. Voit lukea lisää evästeistä tai muuttaa myöhemmin tekemiäsi valintoja Evästeet-sivulla. Linkki sivulle löytyy myös sivuston alaosasta.
Eväste on pieni tekstitiedosto, joka tallentuu päätelaitteellesi ja tallentaa tietoa käynnistäsi sivustollamme. Alla näet tietoja käytössämme olevista evästetyypeistä ja voit valita, mitkä niistä ovat käytössä. Voit halutessasi muuttaa tekemiäsi valintoja myöhemmin Evästeet-sivulla. Linkki sivulle löytyy sivuston alaosasta.
Beslutet ska överklagas skriftligen.
Ange följande uppgifter:
Du kan lämna ytterligare information vid ett senare tillfälle.
Överklaganden kan lämnas in elektroniskt, personligen eller via bud.
Söka ändring elektroniskt på Varma Onlinetjänst:
Överklaganden som skickas per post ska skickas till följande adress:
Ömsesidiga arbetspensionsförsäkringsbolaget Varma
Ändringssökande
PB 2
00098 VARMA
Rikta besvärsskriften till besvärsnämnden för arbetspensionsärenden, men sänd den till Varma.
Besvärsskriften ska ha inkommit till Varma senast den trettionde (30) dagen efter det att du fått del av beslutet. Den måste komma in den sista dagen av överklagandet innan kundtjänstdisken stänger. Se öppettider för vår kundservice.
Vänligen meddela en eventuell adressändring till Varma och även till besvärsnämnden för arbetspensionsärenden, om ditt besvär har överförts dit.
Vi rättar vårt beslut, om vi anser dina yrkanden befogade. I annat fall överför vi ditt besvär till besvärsnämnden för arbetspensionsärenden för behandling. Vi meddelar dig om överföringen.